Werkwijze woning huren

Max Rental

Werkwijze woning huren

Bent u op zoek naar een huurwoning in Rotterdam en omstreken? Max Rental heeft het grootste aanbod betaalbare huurwoningen in de regio Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Ridderkerk, Capelle aan den IJssel en Den Haag.

Werkwijze woning huren…
Bij Max Rental kunt u gemakkelijk en snel, zonder wachtlijsten een huurwoning huren. Hieronder beschrijven wij hoe u in een paar simpele stappen een woning kunt huren of download hiernaast onze workflow met de 9 uitgewerkte stappen. Mocht u nog vragen hebben hierover, dan verwijzen we u graag naar onze klantenservice.

DOWNLOAD WERKWIJZE

Benieuwd naar ons actuele huuraanbod?
Kijk dan bij aanbod huurwoningen of check de open huizen agenda. Via de nieuwsbrief krijgt u wekelijks alle open huizen in uw inbox.

IN 9 STAPPEN DE SLEUTELS VAN UW NIEUWE WONING

STAP 1 – Bezichtigen

Middensegment huurwoningen (tot en met € 1000,- per maand)

U bent van harte welkom tijdens onze Open Huizen bezichtigingen voor woningen tot en met € 1000. Elke vrijdag wordt de Open Huizen Agenda voor de aankomende week bekend gemaakt. Deze kunt u vinden op onze website. U kunt de Open Huizen geheel vrijblijvend en zonder afspraak bezichtigen. Tijdens alle Open Huizen is de makelaar van Max Rentals aanwezig. U kunt op dat moment vragen stellen en krijgt vrijblijvend uitleg over het verdere huurproces.

Hoger Segment huurwoning (boven € 1000,- per maand)

Heeft u interesse in een woning, in het hogere segment, boven de € 1000,-? Dan kunt u ons benaderen voor een persoonlijke bezichtiging. Dit kan door een mail te sturen naar klantenservice@maxrentals.nl.

STAP 2 – Geïnteresseerd?

Bent u serieus geïnteresseerd in een woning? Mail ons de dag na uw open huis bezoek voor 12.00 uur s’middags uw motivatie. Uw motivatie bestaat uit:

  • een beschrijving van uzelf en eventueel uw huisgenoten
  • de reden waarom u de woning wilt huren
  • een toelichting waarom u de geschikte huurder bent voor deze woning
  • een toelichting over uw inkomen inclusief omschrijving loondienstverband

De inkomenseis voor alle woningen is 3x de jaarhuur. Dit betekent dat uw bruto inkomen 3x de jaarhuur dient te zijn.
Voorbeeld: De huur van de woning is € 800,- dan moet uw inkomen € 800×12 = € 9600 x 3 = € 28.800,- zijn.
Voldoet u hier niet aan dan kunt u een garantsteller aanleveren. Een garantsteller moet altijd een familielid zijn.
Studenten dienen altijd een garantsteller aan te leveren.

Tijdens het open huis ontvangt u een formulier met een link. Via deze link kunt u uw motivatie indienen. Uiterlijk 2 dagen na het indienen van uw motivatie ontvangt u bericht of u geselecteerd bent.

STAP 3 – Selectie

Alle motivaties voor de betreffende woning worden verzameld en voorgelegd aan de verhuurder.

De verhuurder bepaalt uiteindelijk met welke huurder hij of zij de beste match heeft. De geselecteerde kandidaat wordt op de hoogte gebracht middels een telefoontje en krijgt uitleg over de aanbetaling.

De overige kandidaten worden per mail geïnformeerd. Bent u niet voor deze woning geselecteerd dan kunt u uiteraard altijd in aanmerking komen voor een andere woning. Check hiervoor ons actuele woningaanbod.

STAP 4 – Aanbetaling

Nadat u geselecteerd bent vragen wij u een aanbetaling te doen ter hoogte van de borg van de woning. U ontvangt van de makelaar een email met instructies hiervoor. Tevens vragen wij u een intentie verklaring te ondertekenen. Deze ontvangt u ook per mail.

Na ontvangst van de aanbetaling wordt de huurwoning ‘onder optie’ gezet en niet meer aangeboden aan andere kandidaten. De aanbetaling dient dezelfde dag te gebeuren om te voorkomen dat de woning aan een andere kandidaat wordt aangeboden.

NB. Indien u zich na het aanbetalen als huurder terugtrekt, ontvangt u uw aanbetaling niet retour. Als de verhuurder u niet selecteert als huurder ontvangt u uw aanbetaling binnen 48 uur retour.

STAP 5 – Uploaden van uw documenten

Zodra uw aanbetaling door Max Rentals ontvangen is ontvangt u een inlogcode voor Qii. Middels Qii kunt u uw documenten verzamelen.
Om uw huurproces zo makkelijk mogelijk te maken, kunt u alvast de volgende gegevens verzamelen:

Algemeen
– DigiD
– Kopie ID-kaart voor & achterkant of kopie paspoort voor & achterkant harde gedeelte

Loondienst
Ondertekende werkgeversverklaring van maximaal 1 maand oud

ZZP-er of ondernemer
Ondertekende accountantsverklaring met prognose voor dit boekjaar en ondertekende jaarcijfers van
afgelopen boekjaar

Student
Bewijs van inschrijving onderwijs instelling

Borgsteller
Inkomens gegevens (zie loondienst of of als zzp’er)

STAP 6 – Compleet dossier & controle

Zodra wij uw dossier compleet hebben ontvangen wordt uw dossier ter validatie aangeboden bij Huurcheck. Huurcheck is een organisatie die onze dossiers screent. Dit duurt ongeveer 3 dagen. Als wij de validatie ontvangen hebben zal de makelaar contact met u opnemen om een datum voor de sleuteloverdracht af te spreken en ontvangt u uw huurcontract.

Huurt u een woning in een huisvestingsvergunningsgebied? Zorg dan dat u de aanvraag voor de huisvestingsvergunning alvast in gang zet. Zonder een huisvestingsvergunning kunt u zich niet inschrijven in de Basisregistratie Personen bij de gemeente. Tevens kan Max Rentals u geen sleutel overhandigen zolang u geen vergunning heeft. Dit is van overheidswege/gemeente aldus bepaald.

STAP 7 – Huurcontract ondertekenen

U ontvangt het huurcontract digitaal in uw mail. Via een link kunt u het huurcontract digitaal ondertekenen. De facturen voor de huur en borg ontvangt u per mail en dienen voldaan te zijn voor de sleuteloverdracht.

STAP 8 – Financiële afwikkeling

U betaalt voor de sleuteloverdracht de huur (eerste maandhuur) en borg bedrag, minus aanbetaling.

STAP 9 – Sleuteloverdracht

De makelaar maakt een rapportage van de huidige staat van de woning. U kunt dit rapport op ons kantoor met de makelaar doorlopen. Hierna wordt het rapport ondertekend en helpen wij u met de aanmelding voor gas/water/licht Tv & internet.

Mocht u in de woning nog eventuele zaken tegen komen die niet op het incheck rapport vermeldt staan, kunt u dit binnen 5 dagen vanaf de incheck- datum kenbaar maken via de email naar klantenservice@maxrentals.nl.

NB Tenlostte attenderen we u ook op de poster in de meterkast “Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud en de reparaties van uw huurwoning”.

Max Rentals wenst u veel woongenot.

Heeft u een vraag? Laat het ons weten!

CONTACT